Condemnen a un fabricant de rodes per un accident

Per 5 gener, 2014 abril 30th, 2018 Vosseler
Condenan a un fabricante de ruedas por un accidente

El conductor d’un camió amb pneumàtics defectuosos va quedar paraplèjic

L’Audiència Provincial de Saragossa ha declarat, per primera vegada a Espanya, responsable d’un accident de trànsit per causes objectives a l’empresa fabricadora d’un pneumàtic la rebentada del qual va provocar el sinistre i a la casa d’automòbils que la va vendre. La resolució, que ratifica una altra d’un jutjat de primera instància, dóna per provat que l’explosió va tenir el seu origen en un defecte de fabricació de la roda, de la marca Good Year, per la qual cosa assenyala com a culpables de l’accident a la multinacional nord-americana i a Nirvauto, concessionari de la casa de camions DAF que va subministrar el pneumàtic defectuós en la tractora del camió.

L’accident va ocórrer el 16 de juny del 2000 en un tram recte i sense pendent de la N-II situat entre Alfajarín i Pina, quan el camió, que circulava buit i a 90 per hora, va quedar sense control en explotar el pneumàtic davanter esquerre i va envair el carril contrari, on va provocar una col·lisió múltiple. El xofer va quedar paraplèjic. Els danys van rondar els 1,8 milions d’euros.

L’asseguradora va demandar inicialment al transportista i a l’empresa per la qual treballava com a presumptes responsables del sinistre. Aquests, defensats per Daniel Vosseler i Inma Texeira Ceró, van reformular una altra demanda contra el fabricant del pneumàtic i el concessionari que els va vendre la tractora del camió. La màquina, comprada sis mesos abans, havia recorregut només 211 quilòmetres des que, el dia anterior, havia estat sotmesa a una revisió. El pneumàtic va aparèixer en un prat proper amb un trencament semicircular d’uns 50 centímetres en el seu exterior.

Els guàrdies civils que van instruir l’atestat de l’accident ja van apuntar a “l’avaria mecànica (rebentada de pneumàtic) que va esdevenir en el tracte-camió” com la causa del sinistre. La seva teoria va ser recolzada per dos informes:

un, d’un perit judicial sol·licitat per Good Year; un altre, de l’Institut Universitari de Recerca de l’Automòbil (Insia).El Insia va concloure que el pneumàtic presentava un defecte de fabricació a l’interior de la coberta que mai va ser detectat i que va tenir “una influència decisiva” en la rebentada: tres esquerdes en la goma d’estanqueïtat de la coberta, una de les quals va arribar a tallar-la. L’aire del pneumàtic va ser separant i oxidant lentament els cables que donen consistència a la roda fins a tallar-los.

El perit judicial va arribar a la conclusió que “els indicis apunten” com a causa de la rebentada a les esquerdes, “ja que no s’aprecien altres defectes o indicis que determinin una altra possible causa del trencament del pneumàtic”, com a petjades de cops, esgarrapades o corts ni símptomes d’escalfament.

Davant aquesta situació, l’Audiència va declarar al fabricador i al venedor del producte responsables dels danys derivats de l’explosió del pneumàtic per la seva negligent fabricació; responsabilitza dels seus defectes al fabricador, i al venedor si en tres mesos no comunica a l’afectat qui li va subministrar el producte, i els obliga a cobrir “els danys causats pels defectes dels productes que, respectivament, fabriquin o importin”.

Fuente: El Mundo

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies