Salta als continguts principals
Vosseler

Condemnen un fabricant de rodes per un accident

Per 5 gener, 201430 d'abril de 2018Sense comentaris
Condemnen un fabricant de rodes per un accident

El conductor d'un camió amb pneumàtics defectuosos va quedar paraplègic

L'Audiència Provincial de Saragossa ha declarat, per primera vegada a Espanya, responsable d'un accident de trànsit per causes objectives a l'empresa fabricant d'un pneumàtic la rebentada del qual va provocar el siniestre i la casa d'automòbils vendrà. La resolució, que ratifica una altra d'un jutjat de primera instància, dóna per provat que l'explosió va tenir l'origen en un defecte de fabricació de la roda, de la marca Good Year, per la qual cosa assenyala com a culpables de l'accident a la multinacional nord-americana ia Nirvauto, concessionari de la casa de camions DAF que subministrarà el pneumàtic defectuós a la tractora del camió.

L'accident va tenir lloc el 16 de juny del 2000 en un tram recte i sense pendent de la N-II situat entre Alfajarín i Pina, quan el camió, que circulava buit a 90 per hora, va quedar sense control a explotar el pneumàtic del davant esquerra i va invair el carril contrari, on va provocar una col·lisió múltiple. El xofer va quedar paraplègic. Els danys rondaran els 1,8 milions d'euros.

L'asseguradora va demandar inicialment el transportista i l'empresa per a la qual treballava com a presumptes responsables del siniestre. Aquests, defensats per Daniel Vosseler i Inma Texeira Ceró, van reformular una altra demanda contra el fabricant del pneumàtic i el concessionari que els vendrà la tractora del camió. La màquina, comprada seis mesos abans, havia recorregut només 211 quilòmetres des que, el dia anterior, havia estat sotmesa a una revisió. El pneumàtic va aparèixer en un prat proper amb una ruptura semicircular d'uns 50 centímetres a l'exterior.

Els guàrdies civils que van instruir l'atestat de l'accident ja van apuntar a l'avaria mecànica (rebentada de pneumàtic) que esdevindrà al tracte-camió com la causa del siniestre. La seva teoria va ser recolzada per dos informes:

un, d'un pèrit judicial sol·licitat per Good Year; un altre, de l'Institut Universitari de Recerca de l'Automòbil (Insia). » a la rebentada: tres grips a la goma d'estanqueïtat de la coberta, una de les quals va arribar a tallar-la. L'aire del pneumàtic va ser separant i oxidant lentament els cables que donen consistència a la roda fins a tallar-los.

El perit judicial va arribar a la conclusió que «els indicis apuntin» com a causa de la rebentada a les esquerdes, «ja que no s'apreciïn altres defectes o indicis que determinin una altra possible causa del trencament del pneumàtic», com a petjades de cops, esgarrapades o talls ni símptomes d'escalfament.

Davant aquesta situació, l'Audiència va declarar al fabricant i al venedor del producte responsables dels danys derivats de l'explosió del pneumàtic per la seva fabricació negligent; responsabilitza dels seus defectes al fabricant, i al venedor si en tres mesos no comunica a l'afectat qui li subministrarà el producte, i els obliga a cobrir «els danys causats pels defectes dels productes que, respectivament, fabriquin o importen”.

font: El Món

Autor Vosseler advocats

Més articles de Vosseler advocats